This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more

Salwador - życie w strachu

x

Nie wpuścili Tomka Surdela do Nikaragui - dlaczego?

Artykuł Tomka Surdela o Nikaragui:

Podcast Działu Zagranicznego o Nikaragui:

Wszystkie odcinki chronologicznie:
(można też klikać w kartę Następny odcinek pojawiającą się pod koniec każdego filmu po prawej stronie u góry)

Największe slumsy Wenezueli - Petare

Kuba #5 - ulice Hawany

Kanał Alexa: @imcurrentlyin

Z Miami do Ameryki Łacińskiej

Pod koniec odcinka spotkałem się oczywiście z tym panem: @vlogcasha

PIER**LE TO ! Już mam DOŚĆ ! Wracam do domu! #20

Wyszedł mi POZYTYWNY... (nie wierze w wynik, robie drugi i już jest NEGATYWNY !!! )
Dostaję maila od lini lotniczych że Indie są zablokowany do końca miesiąca
REZYGNUJE ! Wracam do Tajlandii...

♦ SKLEP Podróże Wojownika ►
♦ Olejki CBD ►

ZOSTAW SUBSKRYBCJĘ I BĄDŹ NA BIEŻĄCO :)

♦ INSTAGRAM ►
♦ (IG Pawła) ►

♦ Wsparcie podróży przez świat...

► paypal paypal.me/podrozewojownika

♦ montaż: Grzegorz CE
♦ YouTube ►
♦ Instagram ►
♦ email ► ceregra@gmail.com

Zamów życzenia dla kogo tylko chcesz...
♦ Wbijaj na Apke i szukaj mnie tam! ►

♦ Zapisujcie się na moją listę mailingową :) Co tydzień jakiś news!

♦ Zapraszam na stronę wypożyczalni samochodów ODKRYJ AUTO
na hasło WOJOWNIK10 dostaniecie 10% zniżki ►

♦ Zapraszam na stronę do zamawiania jedzenia ► Zjemy.co

♦ Kod rabatowy do sklepu z suplementami SFD (10% zniżki) ► pajak10sfd

♦ 10% zniżki na Olejki CBD na hasło WOJOWNIK ►

♦ Zniżka do ROYAL SHOP ► na hasło WOJOWNIK 10% zniżki

♦♦Współpraca:
podrozewojownika@gmail.com

#srilanka #indie #podrozewojownika #drone #piotrpajak #azja #travel #podróż #teampajak

Haiti - chodzę po stolicy #3

Trzeci odcinek serii z Haiti i ostatni przed wylotem ze stolicy. Zobaczycie w nim spacerujących po dzielnicy Village de Dieu członków gangu, pochodzę też trochę po mieście.

Tomek Surdel:

Bilolo Kongo:

Playlista Haiti 2023:

Wsparcie kanału:
Sklep:

Czas akcji: maj/czerwiec 2023r.

Tłumaczenie: Justyna Obruśnik

Animacje: Anna Stanek

Wracam na Kubę (niespodziewany gość odcinka)

Ula:
Wspomniany vlog Casha:

Czas akcji: luty 2022r.

Jesteśmy raperami #58

Kolejny raz o tym samym, ale trochę inaczej

Wszystkie odcinki BezPlanu Daily chronologicznie:

Jakie są kubańskie plaże? #13 @vlogcasha

Vlog Casha: @vlogcasha

Podróż do cytadeli #5

Piąty odcinek serii z Haiti. Jedziemy zobaczyć niesamowitą cytadelę wybudowaną przez wolnych Haitańczyków zaraz po odzyskaniu niepodleglości.

Tomek Surdel:

Playlista Haiti 2023:

Wsparcie kanału:
Sklep:

Czas akcji: maj/czerwiec 2023r.

Animacje: Anna Stanek

Ruszamy w podróż po Kubie - #9 @vlogcasha

Wspomniany vlog Kuba #7 o tancerce Duni:

Sobotni wieczór w Hawanie - Kuba #3

E-book Złomnika o gratach na Kubie:
Kanał Złomnika: @Zlomnik_official
Kanał Alexa: @imcurrentlyin
Strona z kubańskimi ogłoszeniami kupię/sprzedam:

Kuba jak PRL. W poszukiwaniu benzyny #11

Vlog Casha: @vlogcasha
Ciekawe Historie: @ciekawehistorietv

Tramwaje w Santiago de Cuba:
Piosenka:

Czas akcji: grudzień 2021r.

#11 Salwador - Tu Rządzą Gangi, Przemoc i Strach | San Salvador | Ameryka Centralna

Stolica Salwadoru uznawana jest za jedno z najniebezpieczniejszych miast świata. Przekonajmy się, jak jest naprawdę. // Masz pytanie odnośnie naszej podróży? Zadaj je nam w komentarzu!
Pomóż nam się rozwijać, zasubskrybuj ➡
Więcej znajdziesz tu:
/ BLOG /
/ INSTAGRAM /
/ FACEBOOK /
___
Salwador nie jest miejscem, które znajduje się na liście zbyt wielu podróżników. Podczas naszej 3 miesięcznej podróży po Ameryce Środkowej zdecydowaliśmy się jednak, że trafi on na naszą listę krajów do odwiedzenia.

Długo się wahaliśmy. Będąc chwilę wcześniej w takich krajach jak Kostaryka, czy Nikaragua, słyszeliśmy bardzo dużo negatywnych opinii. Opinii, które często mroziły nam krew w żyłach.

Nasza wizyta w Salwadorze to nie wakacje, ani urlop. To chęć zrozumienia jak to jest możliwe, że życie i godność człowieka są niczym w porównaniu z władzą i pieniędzmi.⠀

Decyzja o podróży do Salwadoru nie była prosta. Czy zatem była dobra? Przekonajcie się sami!
Filmy użyte w ramach licencji Creative Commons:
/ La Prensa Gráfica Noticias de El Salvador / /
/ Haztelalista /

Salvador, 62 osoby straciły życie przez gangi w ciągu 48 godzin.

Ciąg dalszy wypraw w Salvadorze. Po niedużych problemach które spotkały nas w San Miguel, wróciliśmy się do stolicy San Salvador. Trafiliśmy spowrotrm do tego samego hostelu, w którym spędziliśmy kilka dni trzy tygodnie wcześniej. Była to sobota, gdy dotarliśmy na miejsce, był wieczór. Rozgościliśmy się na łóżkach, piętrowych, i stwierdziliśmy, że pójdziemy na miasto zjeść papusy, które nam posmakowały, a także są tanie. Znaliśmy dwie czy trzy miejscówki, w których wcześniej jedliśmy, więc udaliśmy się w tamte rejony. Gdy dotarliśmy na miejsce, okazało się, że oba miejsca są zamknięte. Zaczęliśmy krążyć w poszukiwaniu czegoś fo jedzenia, ale nic nie mogliśmy znaleźć. Była godzina po dwudziestej, i dziwne to nam się wydawało, aby tak wcześnie pozamykali lokale. Justyna wyczytała coś o jakimś święcie, i stwierdziliśmy że pewnie to jest powodem zamkniętych lokali. Także na ulicy nie było widać ludzi, więc ja stwierdziłem, że pewnie się gdzieś zebrali w związku z tym świętem, i siedzą i piją. Znaleźliśmy niedaleko otwarty supermarket i w nim kupilismy sobie owoce na kolacje. Na zajutrz, w niedzielę, po krótkiej naradzie, doszliśmy do porozumienia, aby wybrać się na targ po swierze warzywa, owoce, orzechy na obiad. W hostelowej kuchni spotkałem dziewczynę z którą rozmawiałem poprzedniego wieczoru, więc zapytałem się jej czy chcę się przejść z nami na targ. Odparła że chętnie. Po chwili byliśmy wszyscy gotowi, i wyruszyliśmy na znany nam okoliczny targ, gdzie można tanio kupić żywność a także ubrania i wszelkie produkty. Gdy wyszliśmy na ulicę, zaproponowałem abyśmy przeszli się przez park, który znajduje się kilkadziesiąt metrów od hostelu. Gdy przeszliśmy przez ulicę, zauważyłem że park jest zamknięty, co mnie zdziwiło, bo przecież była niedziela, gdzie ludzie wypoczywają i lubią spacerować po parku. Wtedy nowo poznana koleżanka powiedziała, że pewnoe jest zamknięty przez te morderstwa które miały miejsce w ciągu ostatnich 48 godzin. Oczywiście my nic o tym noe słyszeliśmy, więc zdziwiony zapytałem jej o czym ona mówi. Rozwinęła temat, ale nie dowiedzieliśmy się od niej za dużo. Ja od razu poczułem, że nie wierzę w tę historie. Stwierdziłem że, jeśli by zginęło 62 osoby, to wszędzie była by policja i wojsko. Do tego aby rozwiać wątpliwości, zaczepiłem idące trzy osoby na ulicy. Miałem farta, gdyż jeden chłopak rozmawiał po angielsku, i zapytałem o te zdarzenia. Zatrzymany chłopak potwierdził słowa naszej nowej znajomej, dopowiadając nam, że kierowcy busów nie chcieli płacić gangom haraczu, i tak się to zaczęło. Poprzedniego wieczoru zauważyłem, że w autobusach jeździli uzbrojeni po zęby wojskowi, i zdziwiło mnie to, i powiedziałem do Justyny, że ochraniają autobusy, po co? W sumie to ulice opustoszały. Była niedziela i powinny być wszędzie tłumy. Także większość stoisk na targu była zamknięta, tylko gdzie niegdzie można było coś kupić. Z gazety dowiedziałem się także, że zginęło 62 osoby, i była to najkrwawsza sobota od wielu lat. Także prezydent Salvadoru, zwiększył uprawnienia policji i wojska, zmniejszając prawa konstytucyjne obywateli. Także pozamykał we wszystkich więzieniach więźniów w celach bez możliwości wyjścia na spacer, a także zmniejszył im racje żywnościowe i ilość posiłków dziennie. W moim odczuciu, jest to kolejna manipulacja, aby nastraszyć ludność, a później powiedzieć im, że rząd ich uratował przed gangami i bandytami. Także zadaje sobie to pytanie sam, czy przypadkiem, najwiekszymi gangami są wojsko, policja i rząd? Czy może się mylę? Rząd który ma w swoich rękach media, z ludzi walczących o wolność, przekonania itd, w łatwy sposób może zrobić gangusów. Ale oczywiście mogę się mylić, i mieć błędne odczucia. Z San Salvador ruszyliśmy do La Union, a stamtąd do Espiritu de la Montana, gdzie spędziliśmy nockę na kampingu, z którego rano podziwialiśmy piękny wschód słońca, gdzie niebo pomalowane zostało w przeróżne kolory. A wśród nich królował także różowy. Miejsce ciekawe. W nocy trochę wiało, a byliśmy na wysokości 1250m,więc trzepocące boki namiotu, budziły nas kilkukrotnie. Wjazd na górę i zjazd, były nie przyjemne. Ciężarówka skakała na wybojach we wszystkie strony, na tyle mocno, że skakaliśmy na siedzeniach w górę, a jedna z dziewczyn ze strachu piszczała. Gdy zjechaliśmy na dół, złapaliśmy busa, który podwiózł nas prawie pod samą granicę z Hondurasem, i obecnie przebywamy w stolicy Hondurasu, Tegucigalpa. Zapraszamy was serdecznie do subskrybowania naszego kanału,a także do udostępniania naszych filmów na fejsbuka i inne platformy społecznościowe, za z góry dziękujemy.Także do obserwowania naszego instagrama.Na koniec dodam, że filmy nagrywamy telefonem. Sklejamy ze sobą, bez żadnej obróbki, i dodajrmy.Więc wybaczcie nam za tremę, jakość itd. Także nie robimy dubli. Także na chwilę obecną, możemy dodawać 15 minutowe filmy.Dodam na koniec, że jestem trzeźwym alkoholikiem i narkomanem, więc wybaczcie mi za słownictwo i treści. W przyszłości nagram filmy i opowiem o swoich uzależnieniach.

#12 - 0 lataniu, bieganiu i strachu w tropikach (występują: Wojtek Machnik oraz B*Anita Demianowicz)

Wojtkowi Machnikowi udało się połączyć dwie pasje - podróżowanie i bieganie. Lata po świecie, biorąc udział w maratonach, a na swoim koncie ma już kilka rekordów. Efektem ubocznym tej aktywności jest czas spędzony na lotniskach i w powietrzu, a jest go niemało. Tymczasem w Salwadorze Anita Demianowicz obserwuje wpływ pandemii na kraj i jego mieszkańców, gdzie strach przed chorobą dorównuje lękowi przed władzą.
---
✅ Wspieraj Brzmienie Świata na Patronite:

???? Sprawdź nową playlistę Brzmienia Świata na Spotify:

CENA PAPIEROSÓW W PAKISTANIE i 35 osobowa rodzina

Jadąc przez małe miasteczko zaglądam do lokalnego sklepiku z papierosami. Pytam sprzedawcę o cenę papierosów w Pakistanie. Kiedy usłyszałem kwotę najtańszych papierosów to nie mogłem uwierzyć, skąd wzięła się ta cena. W tym odcinku również trafię prosto z ulicy do wielopokoleniowej rodziny - 35 osób, którzy mieszkają w jednym domu. Nie zabraknie policji, ucieczki, autostopa i bycia blisko lokalnych.

MÓJ SPRZĘT
_________________________________________________________
[] Tutaj znajdziesz cały mój sprzęt do podróży i pracy:

Jeżeli filmy, które wstawiam podobają Ci się, to będzie mi bardzo miło jeżeli zechcesz wesprzeć projektu JAK TO DALEKO.

???? WESPRZYJ POJEKT JAK TO DALEKO
→ PATRONITE:
→ YouTube: (zyskaj odznaki i nowe emotikonki)
→ PayPal: jaktodaleko@gmail.com
→ Napiwek:

MOJE KSIĄŻKI
✒ LUDZIE DROGI - inspirujące rozmowy z Afryki -
✒ JAK TO DALEKO - reportaż z podróży jachtostopem i autostopem do Meksyku mając 50 euro -

KOSZULKA DO PODRÓŻY BEZ ZNAJOMOŚCI JĘZYKA
_________________________________________________________
✤ Nie znasz angielskiego, arabskiego, rosyjskiego? To już nie problem z tą koszulką -