This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more

10 Best place to visit in Başcov Romania

Plaja Başcov

web:
x

Vacanta pe DUNARE | Port Cultural Cetate, Calafat, Drobeta Turnu Severin | DESCOPERA ROMANIA

Bine ati (re)venit pe canalul nostru!

Dupa o carantina binemeritata ca urmare a revenirii in tara, ne-am hotarat sa ne facem o vacanta pe Dunare. Asa ca drumurile ne-au dus in sud-vestul Romaniei, sa exploram si aceasta parte a tarii. Am inceput cu Port Cultural Cetate, care este un loc cu incarcatura istorica indelungata, fiind fostul port agricol, al doilea port ca marime din tara. Negustori din toata Europa veneau pe Dunare cu vapoarele si cumparau graul si porumbul romanesc. Se zvoneste ca in vremurile interbelice, croissantele de la Viena era facute din grau romanesc. Cladirile istorice s-au pastrat si astazi servesc ca unitati de cazare sau loc de luat masa. Peisajul este fabulos, fiind amplasat pe malul Dunarii la o distanta considerabila fata de sosea si agitatia lumii.
De acolo am mers in Calafat, care se afla la o aruncatura de bat, si unde am vizitat, spunem noi, cea mai frumoasa cladire din Calafat - Palatul Marincu. Construit la inceputul secolului XX, astazi este sediul Muzeului de Arta si Etnografie din Calafat, care gazduieste impresionante colectii de arta, unde puteti vedea opera lui Nicolae Grigorescu, Henri Catargi sau Theodor Pallady. In salonul central, unde in trecut se organizau baluri si se auzea orchestra, astazi au loc diverse evenimente culturale.

Dupa o scurta vizita si la gara feroviara din Calafat, am hotarat sa mergem mai departe spre Drobeta Turnu Severin unde in prima seara am vizita piciorul Podului lui Traian, care se afla in plina reconditionare si am gasit mai mult o constructie acoperita cu pelicule si schele. Dar dimineata am reusit sa vizitam si Muzeul Regiunii Portilor de Fier de unde am avut o perspectiva mai frumoasa asupra locului.
In cazul in care vreti sa mancati ceva, va recomandam Kripton Pub&Grill pentru preparatele delicioase si servicii de nota 10, si chiar in imediata vecinatate se afla Castelul de Apa.

Daca v-a placut video-ul nu uitati sa va abonati la canalul nostru si sa dati un like. (Apreciem si un share ca poate ii inspiram si pe altii). De asemenea puteti activa notificarile, ca sa nu ratati niciun video. Multumim, dragilor!

Urmariti-ne pe Facebook și Instagram pentru postari:

Facebook:
Instagram:
____________________________________________
Intro (0:00)
Port Cultural Cetate (0:37)
Calafat (3:07)
Drobeta Turnu Severin (5:17)